Τρίτη, 25 Μαρτίου 2008

10+1 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τη σπιρουλίνα
Είναι ένα μικροσκοπικό νηματώδες κυανοπράσινο φύκι του γλυκού νερού, που ζεί όμως και στη θάλασσα. Έχει σπιροειδή μορφή, εξ ου και το όνομά της, μήκος μισό χιλιοστό. Υπάρχει στη γη εδώ και 4 δισ. χρόνια και βοήθησε στην δημιουργία της ατμόσφαιρας μια που δεσμεύει το διοξείδιο του άνθρακα και απελευθερώνει το οξυγόνο.
1
Περιέχει περισσότερες από 100 πολύτιμες θρεπτικές ουσίες και αποτελεί εξισορροπημένο και πλήρες τρόφιμο (και όχι συμπλήρωμα διατροφής), ένα από τα πιο πλούσια που μας έχει δώσει η Φύση. Έχει πολύ μεγάλη πεπτικότητα (95%) σε σύγκριση με αυτήν των περισσότερων τροφίμων που είναι μόνο 10% -15%. Με τον όρο αυτό εννοούμε το ποσοστό των πρωτεϊνών της τροφής που απορροφούνται από το έντερο και αξιοποιούνται από τον οργανισμό.
2
Το κύριο πλεονέκτημα των βιταμινών και των μεταλλικών συστατικών της -σε σύγκριση με αυτά των συμπληρωμάτων διατροφής- είναι ότι είναι φυσικά και όχι συνθετικά, ενώ δεν περιέχουν τοξικά κατάλοιπα.
3
Αποτελεί πολύτιμη τροφή, ειδικά σε περιπτώσεις υποσιτισμού, αναιμίας, ιογενών λοιμώξεων, παχυσαρκίας, υπερχοληστερολαιμίας, καρκινογένεσης. Η πιο σπουδαία δράση της είναι ότι γενικότερα ενισχύει τον αμυντικό μηχανισμό του ανθρώπινου οργανισμού, ενώ βελτιώνει και τον μεταβολισμό.
4
Παρουσιάζει 62% περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, τη στιγμή που άλλες τροφές περίφημες για την περιεκτικότητα τους σε πρωτεΐνη παρουσιάζουν πολύ χαμηλότερη (σόγια 35%, κρέας 15% - 25%, αυγά 12%). Η σπιρουλίνα περιέχει και τα οκτώ απαραίτητα αμινοξέα!
5
Είναι τρεις φορές πλουσιότερη σε βιταμίνη Ε από το ωμό φύτρο σταριού, ενώ η περιεκτικότητα της σε β-καροτίνη είναι 25 φορές υψηλότερη από ό,τι στα ωμά καρότα. Η περιεκτικότητα της σε βιταμίνη Β12 είναι 2 - 6 φορές περισσότερη από το ωμό βοδινό συκώτι. Περιέχει 58 φορές περισσότερο σίδηρο από το ωμό σπανάκι και 28 φορές περισσότερο από το ωμό βοδινό συκώτι. Ο σίδηρος της, δε, πέραν από άφθονος είναι και αρκούντως βιοδιαθέσιμος -μπορεί, δηλαδή, να απορροφηθεί από τον οργανισμό-έτσι ώστε την καθιστά σημαντική πηγή σιδήρου σε περιπτώσεις σιδηροπενικής αναιμίας.
6
Η πιο πολλά υποσχόμενη ενέργεια της είναι η αντιδιαβητική δράση της, αφού μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα ζωής και την επιβίωση των ασθενών με διαβήτη τύπου II. Βρέθηκε ότι η χορήγηση 2 γραμμαρίων σπιρουλίνας ημερησίως επί δύο μήνες σε πάσχοντες από (μη ινσουλινοεξαρτώμενο) διαβήτη όχι μόνο ελάττωσε τα επίπεδα της γλυκόζης του αίματος, αλλά μείωσε και τη συγκέντρωση της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης, υποδηλώνοντας βελτιωμένη μακροχρόνια ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου.
7
Εχει παρατηρηθεί πως διαθέτει ευνοϊκή επίδραση και επί των επιπέδων των τριγλυκεριδίων και της χοληστερίνης του αίματος. Επίσης άφθονα είναι τα ευρήματα για τη δράση της στο καρδιαγγειακό σύστημα. Οι ιδιότητες της πιθανώς να μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση θρομβοεμβολικών επεισοδίων.
8
Πειράματα έδειξαν ότι η προχορήγηση σπιρουλίνας σε ποντίκια στα οποία αναπτύχθηκαν αργότερα με χημικά μέσα όγκοι, ελάττωσε το καρκινικό φορτίο στα πειραματόζωα, καθώς και τον αριθμό των ζώων που ανέπτυξαν καρκινικές βλάβες. Μια άλλη επιστημονική ανακοίνωση αποδίδει στη σπιρουλίνα και αντιμεταστατικές δράσεις.

9 Έχει αντιοξειδωτικές δράσεις, από το φάσμα των οποίων δεν λείπει και αυτό της μυϊκής αποκατάστασης μετά από έντονη άσκηση. Εξ ου και πολλοί αθλητές παίρνουν σπιρουλίνα.

10 Περιέχει πολύ λίγες
θερμίδες κι έτσι η κατανάλωση της δεν προξενεί αύξηση του σωματικού βάρους. Ενα γραμμάριο περιέχει μόλις 3,9 θερμίδες.

+1 Σύμφωνα με την Ερση Κλημεντίδου, διευθύντρια μάρκετινγκ της Ροwer Health, σκευάσματα σπιρουλίνας κυκλοφορούν εδώ και 24 χρόνια στην ελληνική αγορά. Μέχρι στιγμής το προτιμούν κυρίως οι γυναίκες, όσοι δεν διατρέφονται σωστά και όσοι επιθυμούν ένα τονωτικό ή ακόμη και ένα επικουρικό αδυνατίσματος. Η κατανάλωση σπιρουλίνας είναι ασφαλής, αρκεί το κυανοβακτηρίδιο να είναι ελεύθερο προσμίξεων από άλλα γένη και να μην καλλιεργείται ή συλλέγεται σε περιβάλλον πλούσιο σε βαρέα μέταλλα. Γι’ αυτό καλό είναι να εμπιστεύεστε προϊόντα επώνυμων εταιρειών και να αποφεύγετε τα υπόπτως φθηνά σκευάσματα σπιρουλίνας. Η χρήση της επίσης πρέπει να αποφεύγεται από άτομα με γνωστό ιστορικό αλλεργίας σε οποιοδήποτε από τα συστατικά της, καθώς και από υπεροξαλουρικά άτομαή με ιστορικό νεφρολιθίασης. Γενικά, καλό είναι να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας πριν από τη χρήση.
Μανίνα Ντάνου

1 σχόλιο:

MAKHS είπε...

Κάψουλες Σπιρουλίνα (Spirulina pacifica) 25.00EUR



Επιλέξτε για μεγέθυνση
Ένα αγνό φυσικό προϊόν από το γαλαζοπράσινο φύκι της Χαβάης Σπιρουλίνα (Spirulina pacifica). Η Σπιρουλίνα περιέχει βιταμίνες, ανόργανα άλατα και τα ουσιαστικά αμινοξέα. Η Σπιρουλίνα εφοδιάζει το σώμα με πολλές ουσίες απαραίτητες για τη διατροφή.

Πρώτα απ' όλα, τα μικροάλγη της Σπιρουλίνας είναι καλή πηγή πρωτεΐνης. Έχει κατά μέσον όρο περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη 60%, με όλα τα ουσιαστικά αμινοξέα, και έτσι θεωρείται κάτι παρπάνω από ένα συμπλήρωμα διατροφής. Αυτό είναι σημαντικό για όλους τους ανθρώπους στους οποίους οι απαιτήσεις του οργανισμού τους σε πρωτεΐνες διαδραματίζουν έναν σημαντικό ρόλο, π.χ. με τους αθλητικούς τύπους, τους χορτοφάγους, τους ηλικιωμένους και αδύνατους ανθρώπους.

Επιπλέον τα γαλαζοπράσινα άλγη είναι η πλουσιότερη πηγή Βήτα- Καροτίνης. Την περιέχουν δέκα φορές περισσότερο από το καρότο. Οι σημερινές γνωστές Β-βιταμίνες (συμπεριλαμβανομένης της σπάνιας βιταμίνης B12), η βιταμίνη Ε καθώς επίσης και η Βήτα- Καροτίνη περιλαμβάνονται επίσης στην Σπιρουλίνα τόσο καλά όπως και το μαγνήσιο, το ασβέστιο, το σίδηρο, το κάλιο, ο ψευδάργυρος και σημαντικά ιχνοστοιχεία όπως το λίθιο, το μαγγάνιο, το γερμάνιο, ο χαλκός και πολύ περισσότερα.

Η Σπιρουλίνα περιέχει επίσης τα ζωτικής σημασίας, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, όπως το λινολενικό οξύ γάμμα, τα οποία φροντίζουν για έναν υγιή, ενεργό μεταβολισμό.

Κάθε κάψουλα περιέχει 270mg υψηλής ποιότητας άλγη Σπιρουλίνας.

Συσκευασία 360 κάψουλες = 135g

O ΦΠΑ συμπεριλαμβάνεται στην τιμή