Κυριακή, 28 Δεκεμβρίου 2008

ΠΟΙΟΙ ΠΥΡΠΟΛΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ !!

H Πατρίτσια Άντερσον ξημερώματα Χριστουγέννων του 1993. Επέστρεφε στο σπίτι της ύστερα από τη χριστουγεννιάτικη λειτουργία, οδηγώντας μια Chevrolet Malibu με τα τέσσερα παιδιά της στο πίσω κάθισμα. Όπως ήταν σταματημένη στο φανάρι, ένας μεθυσμένος οδηγός φορτηγού έπεσε πάνω της. Το αμάξι πήρε φωτιά, καθώς εξερράγη το ντεπόζιτο βενζίνης. Τρία από τα παιδιά έπαθαν φρικτά εγκαύματα, που κάλυπταν άνω του 60% της επιδερμίδας, και ένα αναγκάστηκε να υποστεί ακρωτηριασμό χειρός. Η οικογένεια Αντερσον υπέβαλε μήνυση στη G.Μ. υποστηρίζοντας ότι παραβίαζε τους εθνικούς κανονισμούς ασφαλείας, ως προς το ντεπόζιτο βενζίνης του οχήματος
Όπως αποδείχθηκε στη δίκη, η G.M. γνώριζε πολύ καλά ότι ο σχεδιασμός του Malibu και ιδιαίτερα για το ντεπόζιτο βενζίνης αύξαναν τον κίνδυνο έκρηξης. Είχε μάλιστα ζητήσει από έναν μηχανικό του τμήματος σχεδιασμού, ονόματι Εντουαρντ Ιβεί, να συντάξει έκθεση ανάλυσης του κόστους ενδεχόμενων ατυχημάτων αυτού του είδους. Ο Ιβεϊ βρήκε, στην εξονυχιστική μελέτη του, ότι κάθε χρόνο γίνονταν περίπου 500 εκρήξεις σε μοντέλα της G.Μ. και ότι κάθε ατύχημα της κόστιζε γύρω στις 200.000 δολάρια, εν είδη αποζημιώσεων που της επέβαλαν τα δικαστήρια. Στη συνέχεια, διαίρεσε το κόστος με το πλήθος των οχημάτων της εταιρείας στους αμερικανικούς αυτοκινητόδρομους- περίπου 41 εκατομμύρια-και βρήκε ότι το κόστος των εκρήξεων ανά αυτοκίνητο ήταν μόλις 2,40 δολάρια.
Αντίθετα, αν η εταιρεία άλλαζε τον σχεδιασμό, ώστε να ανταποκρίνεται σε πιο αυστηρά στάνταρντ ασφαλείας, το κόστος θα ήταν 8,59 δολάρια ανά αυτοκίνητο αφήνοντας τα πράγματα ως είχαν, ακόμη και αν υπολόγιζαν το κόστος για τη νοσηλεία της κυρίας Άντερσον και για το τεχνητό μέλος του ακρωτηριασμένου παιδιού της. Είναι απορίας άξιον πώς, με τόσο ορθολογισμό, αυτό το θαύμα του βιομηχανικού καπιταλισμού κατάντησε ικέτης του αμερικανικού κράτους, που θα αναγκαστεί να φορολογήσει σκληρότερα την κ. Αντερσον και τα παιδιά της για να διασώσει τον πληγωμένο γίγαντα.(Καθημερινή 28/12/08)